Veröffentlichungen & Arbeiten
Thema: Affective
Interfaces & Fun of Use |
|
Graf
(2004) |
Digital Characters in the Real World - A review of
embodied agents and augmented reality. Studienarbeit. Universität Magdeburg,
Institut für Simulation und Grafik. |
Graf
(2005) |
Digital Characters as Affective Interfaces.
In Peter, C., Beale,
R., Crane, E., Axelrod, L., Blyth, G. (Hrsg.), Emotion in HCI: Joint
Proceedings of the 2005, 2006, and 2007 International Workshops., S.34. Fraunhofer IRB Verlag
Stuttgart, 2008. |
Graf (2005) |
Praktikumsarbeit zur Visualisierung emotionaler
Zustände bei der Mensch-Computer-Interaktion. Fraunhofer-Institut für
Graphische Datenverarbeitung, Institutsteil Rostock. |
Graf (2006) |
EmoControl: Ein Framework zur Steuerung affektiver
Systeme. Diplomarbeit. Universität Magdeburg, Institut
für Simulation und Grafik. |
Graf, Oertel (2006) |
Motivation
in der Interaktion – Ansätze zur Emotionserkennung und –expression. In Game-Based-Learning.
Beiträge des Preconference Workshops der 3. Deutschen E-Learning Fachtagung
Informatik (DeLFI 2005), S.41-51. Fraunhofer IRB Verlag : Stuttgart. |
Graf, Niebuhr (2006) |
Enhancing Business Software through Fun-of-Use: A
Pattern-based Approach.
In Peter, C., l Beale, R., Crane, E., Axelrod, L., Blyth, G. (Hrsg.), Emotion
in HCI: Joint Proceedings of the 2005, 2006, and 2007 International Workshops,
S. 101-109. Fraunhofer IRB Verlag Stuttgart, 2008. |
Niebuhr,
Kohler, Graf (2007) |
Engaging Patterns: Challenges And Means Illustrated
By An Example. In Proceedings of Engineering
Interactive Systems 2007, 22.-24.3.2007, Salamancha,
Spanien. |
Graf (2007) |
A Requirements Engineering Perspective to
Repositories for Interaction Patterns.
Beitrag zur “Focus Group: Pattern Repositories”. EuroPLOP
2007, 4.-8.7.2007, Kloster Bad Irrsee. |
Graf,
Kerkow (2007) |
KREA-FUN: Systematic Creativity for Enjoyable
Software Applications. Beitrag zum Workshop
“Design principles for software that engages its users”. Interact 2007,
10.-14.9.2007, Rio de Janeiro, Brasilien. |
Niebuhr, Graf, Klöckner, Baldi, Kohler (2007) |
Gewusst wie:
Positives Nutzererleben mit ernsthafter Software. 7. Berliner Werkstatt
Mensch-Maschine-Systeme zum Thema „Prospektive Gestaltung von
Mensch-Technik-Interaktion“. 10.-12.Oktober 2007, Berlin-Brandenburgische Akademie
der Wissenschaften, Berlin. |
Dörr,
Kerkow, Landmann, Graf, Denger, Hoffmann (2008) |
Supporting requirements engineering for medical products:
early consideration of user-perceived quality. In Proceedings of the 30th
international Conference on Software Engineering (Leipzig, Germany, May 10 - 18,
2008). ICSE '08. ACM, New York, NY, 639-648. DOI: 10.1145/1368088.1368177 |
Mukasa, Graf (2008) |
Towards a natural interaction concept for SUI in AAL. In Proceedings of the First
International Workshop on Intelligent User Interfaces for Ambient Assisted
Living (IUI4AAL) 2008 : Canary Islands, Spain, January 2008, S. 111-121. Stuttgart: Fraunhofer IRB Verlag,
2008. |
Topic: Maps for Visually Impaired
Persons siehe http://maps4vips.info/publications.php |